نگاشته شده توسط: 25mordad | جون 12, 2008

چند نقل قول راجع به انقلاب و تفسیر آنها

« تا زمانی که مردم اتریش ، سوسیس و آبجو دارند انقلاب نخواهند کرد . » – بتهوفن

« در یک انقلاب، انسان یا پیروز می‌شود یا می‌میرد . » – چه گوارا

« رهبران بزرگ تمام ادوار، به ویژه رهبران انقلاب، افق دیدشان بسیار محدود بوده‌است ، از اینرو نفوذ خود را گسترش دادند . » – گوستاو لوبن

« هیچ‌کس یک حکومت دیکتاتوری را برای محافظت از یک انقلاب به وجود نمی‌آورد؛ بلکه انقلاب می‌کند تا یک حکومت دیکتاتوری درست کند . » – جورج اور ول

تفسیر از نگاه خودم :

از نظر بتهوفن مردم کشورش تا وقتی شادند نیازی به انقلاب ندارند و از نظر من مردم کشور ما هیچ وقت نمی فهمند که چه وقت شادند …

اگه بخواهیم از دید یک انقلابی نگاه کنیم که گفته یا مرگ یا پیروزی …. آیا واقعا ارزشش رو داره ؟!!! به نظر من زندگی ارزشش بیشتره …

از دیده یک دانشمند مسائل اجتماعی نیز رهبر انقلاب فردی است که آینده نگر نیست .. و در نهایت از دید جورج اور ول کسی که فکر می کنم متاسفانه خیلی زود به دنیا آمد و متاسفانه خیلی زود هم از دنیا رفت ، نقشه انقلاب یک طرح از پیش آماده است نه خود جوش.

در مورد جورج اور ول باید بگم که جز قابل احترام ترین افرادی هست که در طول زندگیم خواهم دید. ( البته من ایشون رو ندیدم ولی فکر می کنم افکار خیلی خیلی خیلی مستقلی داره و خیلی خیلی خیلی جلوتر از زمان خودش .( خیلی هم شبیه صادق هدایت هست . اینم نظر منه )

و اما … تمام کسانی که داخل انقلاب های بزرگ بودند چه رهبر و چه افراد دیگر در سطح اول آن … از انقلاب ها تعریف و تمجید کردند و کسانی که از بیرون به این انقلاب ها می نگرند نظری مخالف دارند ؟ به نظر شما چرا چنین است ؟

ما هم یک انقلاب پشت سر خود داریم و یک نسل انقلابی چه کار باید باهاشون بکنیم؟

منبع : ویکی گفتار فارسی


پاسخ

  1. عجب چیزی گفته این جرج اورول!

  2. the great george orwell
    thanks


بیان دیدگاه

دسته‌بندی